کد خبر : 2910
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 مهر 1396 - 22:03

آیا برقراری مجدد مسیر پروازی بندرلنگه-بندرعباس توجیه اقتصادی و زمانی دارد؟

آیا برقراری مجدد مسیر پروازی بندرلنگه-بندرعباس توجیه اقتصادی و زمانی دارد؟

❓آیا برقراری مجدد مسیر پروازی بندرلنگه-بندرعباس توجیه اقتصادی و زمانی دارد؟ ?ضمن تشکر از تلاش مسئولین مربوطه برای رونق دهی به فرودگاه بندرلنگه، این مطلب تنها جنبه اقتصادی و زمانی این اقدام را مورد بررسی قرار خواهد داد. ?طبق بررسی های انجام شده، به دلیل تشریفات فرودگاهی برای سفرهایی که کمتر از ۴ یا ۵

❓آیا برقراری مجدد مسیر پروازی بندرلنگه-بندرعباس توجیه اقتصادی و زمانی دارد؟

?ضمن تشکر از تلاش مسئولین مربوطه برای رونق دهی به فرودگاه بندرلنگه، این مطلب تنها جنبه اقتصادی و زمانی این اقدام را مورد بررسی قرار خواهد داد.

?طبق بررسی های انجام شده، به دلیل تشریفات فرودگاهی برای سفرهایی که کمتر از ۴ یا ۵ ساعت باشند، سفر هوایی از نظر زمانی توجیه چندانی ندارد. این در حالیست که مسافت بین بندرلنگه تا بندرعباس حدود ۱۸۰ کیلومتر بوده و با سرعت استاندارد در دو تا دو ساعت و نیم میتوان این مسافت را به صورت زمینی طی نمود.

?از نظر زمانی محدود بودن یک پرواز در هفته آن هم ساعت ۸:۴۰ صبح روز دوشنبه و نبود حق انتخاب در زمان دلخواه، باز علتی بر استقبال کم مسافران خواهد شد. در صورتی که مسافر با وسیله شخصی یا تاکسی میتواند در زمان دلخواه و با اختلاف ساعتی کم نسبت به سفر هوایی به مقصد برسد.

?گاها تاخیرهای پرواز بیش از زمان پرواز است که خود از ارزش انتخاب مسیر هوایی برای صرفه جویی زمان می کاهد، در حالی که مسافر در سفر زمینی کمتر با چنین مشکلاتی روبرو است.

?از نظر اقتصادی، پرواز ۹۲ هزار تومانی یا ۱۱۴ هزارتومانی برای مسافت ۱۵۰ کیلومتری هوایی یک پرواز گران قیمت خواهد بود و تقریبا با این مبلغ میتوان حتی به وسیله تاکسی دربست در هر ساعت دلخواهی به مقصد رسید. در حالی که بلیت پرواز بندرلنگه-تهران با حدود ۱۰۰۰ کیلومتر هوایی با قیمتی حدود ۱۶۰ تا ۲۰۰ هزار تومان به راحتی قابل تهیه است. یا پرواز کیش-تهران با قیمت های بسیار کمتر. هر چند نمیتوان انتظار داشت صرفا به نسبت مسافت قیمت بلیت را تعیین کرد.

?مسافرین این پرواز احتمالا فقط ساکنین شهر بندرلنگه و چند روستای همجوار باشند. رفتن از شهر و روستاهای دورتر به بندرلنگه خود زمانبر است. در این صورت فروش هفتگی بلیت برای نیمی از ۷۸ نفر ظرفیت هواپیمای ATR 72 نیز چندان واقع بینانه به نظر نمی رسد.

?دلایل متعدد دیگری نیز میتوان نام برد اما اگر به همین دلایل نیز اکتفا کنیم، به نظر می رسد به جز پروازهای ابتدایی پس از افتتاح این مسیر، در ادامه با مشکل جذب مسافر و عدم سودهی پروازها برای شرکت ایران ایر همراه باشد. پس نمی توان دوام این مسیر پروازی را برای مدت زمان طولانی انتظار داشت. در حالی که افزایش پروازهای مقرون به صرفه به مقصدی همچون شهر شیراز به دلیل مسافت زمینی ۱۰ ساعته  بندرلنگه-شیراز با استقبال بیشتری مواجه میشد.  همچنین امکان پرواز با یک توقف به تهران (همچون پروازهای کنونی بندرلنگه-تهران) از مسیر شیراز نیز برقراری این پرواز را تضمین می نماید.

?تمام مسائل مطرح شده تنها گمانه زنی بر مبنای تشریفات فعلی حفاظت هواپیمایی کشور و استانداردهای رایج پروازهای داخلی کشورمان بوده و ممکن است مسئولین برنامه های دیگری برای این مسیر پروازی داشته باشند که در حال حاضر از آن بی اطلاعیم.

برگرفته از کانال تلگرامی جناح آنلاین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.